De coronacrisis heeft organisaties gedwongen zich versneld aan te passen aan de nieuwe manier waarop we werken. Het gaat verder dan alleen werken op afstand. Om te kunnen inspelen op nieuwe omstandigheden door verandering van buitenaf, moet de organisatie als geheel wendbaar en veerkrachtig zijn. Wat hebben we van de afgelopen periode geleerd voor de toekomst?

Veerkrachtige medewerkers

Wanneer uw medewerkers zich kunnen aanpassen als de situatie daarom vraagt en bovendien veranderingen kunnen omzetten in kansen, maakt dat uw hele organisatie veerkrachtig. Uit ons onderzoek blijkt echter dat slechts 30% van de medewerkers veerkrachtig is. 70% van de medewerkers geeft aan dat de werkgever meer zou moeten doen om hun vitaliteit te verbeteren.

Zie hiervoor ook: Hoe veerkracht organisaties en bedrijven helpt in een onzekere wereld!

Vitaliteitsbeleid

Waar werkgevers investeren in veelzijdige vitaliteitsprogramma’s, wordt dit lang niet altijd zo door medewerkers ervaren. Zij verwachten ondersteuning die verder gaat dan alleen de arbeidsvoorwaarden en die is afgestemd op hun behoeften als sociale vitaliteit, professionele ontwikkeling en mentale groei. Organisaties met een effectief vitaliteitsbeleid creëren veerkrachtigere medewerkers die gemotiveerd zijn, betere prestaties leveren en langer bij hun werkgever blijven. Hoe zorgt u daarvoor?

16 maart: Congres ‘Veerkracht voor de toekomst’

Veel werkgevers geven aan er moeite mee te hebben hun vitaliteitsbeleid effectief in te zetten. Ze slagen er met andere woorden niet in om hun medewerkers veerkrachtiger te maken. Om u te helpen bij het toekomstbestendig maken van uw organisatie, organiseren we 16 maart het congres ‘Veerkracht voor de toekomst’.

Tijdens dit online event gaan we graag met u in gesprek over de volgende onderwerpen:

  • Wat is de impact van de nieuwe manier van werken op werkgeluk en medewerkersbetrokkenheid?
  • Welke rol heeft de werkgever – specifiek leidinggevenden – bij het creëren van veerkrachtige medewerkers?
  • Hoe zet u optimaal uw arbeidsvoorwaarden in, zodat deze passen bij de wensen van alle generaties op de werkvloer?
  • Hoe gaat u op een effectieve manier de dialoog aan met uw medewerkers over alle vormen van vitaliteit en welzijn (fysiek, sociaal, emotioneel, professioneel en financieel)?
  • Hoe gebruikt u data om te bepalen welke investeringen u de meest veerkrachtige medewerkers opleveren?

Aanmelden?

Meld hier kosteloos aan voor het online congres ‘Veerkracht voor de toekomst’. Nodig gerust een collega uit om deel te nemen.

De BMK is een samenwerkingspartner van AON. 

Deel dit nieuwsbericht