Geschillencommissie – klacht kinderopvang2018-08-31T14:57:59+00:00

Geschillencommissie

De kerntaak van de Geschillencommissie Kinderopvang is het oplossen van klachten en geschillen tussen ouders en kinderopvangorganisatie. De Geschillencommissie rekent kosten voor het behandelen van een klacht. De hoogte van deze kosten verschilt per commissie.
Op deze pagina vind je meer informatie zoals alle nieuws en documenten over de Geschillencommissie Kinderopvang. Ook vind je hier een modelformulier voor een interne klachtenregeling voor kinderopvangorganisaties.

Snelheid en transparantie tellen bij het oplossen van geschillen!

Het effectief, snel en transparant oplossen van geschillen tussen ouders en kinderopvangorganisatie door een onafhankelijke organisatie is belangrijk omdat dit bijdraagt aan het sturen op kwaliteit van de dienstverlening in de kinderopvang en bijdraagt aan de professionaliteit van de branche.

Nieuws: onderaan de pagina

Thema’s BMK

Werkgeverszaken
Dienstverlening & bedrijfsvoering
Wet & regelgeving
Veiligheid & gezondheid
Onderzoeken & informatie
Word lid van BMK!

Documenten over de Geschillencommissie

Hieronder vind je alle relevante informatie en documenten over de Geschillencommissie.

Modelformulier: interne klachtenregeling voor kinderopvangorganisaties

Deze regeling beschrijft de werkwijze bij het behandelen en registreren van klachten van ouders. Download hier een modelformulier voor je organisatie.

Bekijk en download | PDF | 240 KB | maart 2018

Online jaarverslag 2017: Klachtenloket Kinderopvang

Ga hier naar het online jaarverslag 2017.

Bekijk en download | PDF | 98 KB | maart 2018

Jaarverslag 2016: Klachtenloket Kinderopvang

Bekijk en download | PDF | 3433 KB | januari  2017

Voor meer informatie

 info@bmko.nl

 085 021 8500

De Geschillencommissie is door de overheid erkend. Dit betekent dat een goede procedure en onpartijdige beslissingen gewaarborgd zijn.

Bekijk meer nieuwsberichten over Dienstverlening & bedrijfsvoering