Tijdens deze tweedaagse wordt samen met beroepskrachten uit verschillende werkvelden (onderwijs, opvang, onderzoek, ontwerp, beleid en directie) handen en voeten gegeven aan de pedagogische waarde van natuur. Dit wordt gedaan door middel van een gevarieerd programma vol lezingen, workshops en activiteiten. Door zelf te ervaren en te ontdekken worden handvatten geboden om in eigen werkomgeving met de pedagogische waarde van de natuur aan de slag te gaan.

Thema’s/ workshops:

  • De pedagogiek van buiten-innoveren door teamontwikkeling. Door Loes van ‘t Hoff.
  • Hoe de omgeving het spel van kinderen vormt. Door Elise Peters.
  • Groen voor kinderen met een ondersteuningsvraag. Door Koen de Jonge.
  • De kunst van naar buiten gaan. Door Dorine van Eijk.
  • Buiten maakt het verhaal. Door Marja van den Hurk.
  • De groene speelleeromgeving als grondslag voor rekenen en zaakvakken. Door Marcel Looman.
  • Vallen en opstaan – het spanningsveld tussen veiligheid en exploratie. Door Marian Joven.
  • Tiny Forest: perspectief op ontdekkend leren. Door Daan Bleichrodt.

Zin om deze conferentie te bezoeken? Dat kan, meer informatie lees je op de website van de organisatie.

Deel dit nieuwsbericht