Maandag 20 december van 15.30 tot 16.30 uur: Online ledensessie over ‘werken met een plan van aanpak en de handreiking bij afwijken van eisen door personeelstekort’

Afgelopen twee weken hebben we hard gewerkt aan een bruikbaar format voor onze leden, voor het opstellen van een “plan werkdruk en personeelstekort”. Vanaf 15 december kán toezicht en handhaving meer rekening houden met specifieke omstandigheden als gevolg van personeelskrapte. Uitgangspunt blijft dat houders verantwoorde keuzes maken.

Als houder krijg je de mogelijkheid een plan te maken waarin je aangeeft hoe in situaties van personeelskrapte gehandeld wordt. Dit plan moet goed gecommuniceerd worden naar personeel en ouders. De toezichthouder moet van dit plan op de hoogte worden gesteld, waardoor je als houder aangeeft welke inspanningen je verricht.

  • Heb je naar aanleiding van het format en de handreiking nog vragen?
  • Wil je met ons en met andere leden sparren over welke afwegingen we kunnen maken bij het afwijken van de eisen?
  • Of ideeën uitwisselen hoe kinderopvangorganisaties kunnen communiceren met ouders, pedagogisch medewerkers en toezicht?

Sluit dan aan bij de online ledensessie aanstaande maandagmiddag. De laatste van 2021!

Opgeven kan via info@bmko.nl

Deel dit nieuwsbericht