De kinderopvangsector groeit en heeft meer enthousiaste medewerkers nodig. Daarom is onlangs een nieuwe wervingscampagne gestart: ‘Kleine stappen, grote dromen’. Met de campagne benadrukken we het belang van enthousiaste en gemotiveerde professionals in kinderopvang en willen we meer professionals aantrekken. Zo maken we samen de werkdruk in kinderopvang een stuk aangenamer.

Het werk in kinderopvang is enorm belangrijk. Maar door de snelle groei van de sector is er bij veel organisaties binnen kinderopvang een personeelstekort. In de peuteropvang is dit tekort 38 procent, in de dagopvang 50 procent en in de buitenschoolse opvang maar liefst 75 procent. Vervelend, want het werk in kinderopvang speelt een belangrijke rol bij de ontwikkeling van kinderen. Met de campagne helpen we de sector en spreken we mogelijke nieuwe medewerkers aan, die we uiteraard met open armen zullen ontvangen!

Nieuwe doelgroep

‘Kleine stappen, grote dromen’ is gericht op zij-instromers, herintreders, studenten met een bijbaan, mbo-2 starters en mannen. Met de campagne vergroten we de kennis over werken in kinderopvang en schetsen we een goed beeld van hoe betekenisvol het werk is. Het hoofddoel is natuurlijk het aantal sollicitaties bij kinderopvangorganisaties te verhogen en geschikte kandidaten te laten kiezen voor een baan in kinderopvang.

Kinderopvang speelt een heel belangrijke rol bij de ontwikkeling van kinderen. Mooi dat er zoveel mensen zijn die zich hier elke dag met hart en ziel voor inzetten. En mooi om samen te onderzoeken en te werken aan hoe we dit betekenisvolle werk goed en aantrekkelijk houden.”

Kleine stappen, grote dromen

De campagne maken we voor kinderopvang, samen met organisaties uit kinderopvang. Samen met twintig kinderopvangorganisaties testen we onze ideeën, de vorm en de inhoud van de campagne, om deze goed aan te laten sluiten op de sector. Heb je potentiële medewerkers op het oog? Laat je sollicitanten onze nieuwe test doen. Dankzij deze test kunnen ze makkelijk en snel ontdekken of werken in kinderopvang bij hen past. En heb je jouw kinderopvangorganisatie al gezien in het overzicht van kinderopvangorganisaties in de buurt?

Gelukkig zien steeds meer mensen kinderopvang als een aantrekkelijke werkplek. Met deze ‘op maat gemaakte campagne’ zoeken we doelgericht naar nog meer geschikt personeel voor de branch

Meer weten? Ga naar de campagne pagina

De campagne is gerealiseerd door Kinderopvang-werkt! een initiatief van BMK, BK, FNV Zorg en Welzijn en CNV,

Deel dit nieuwsbericht