Nieuwe update 10 september

Download hier de laatste versie FAQ Arbeidsrechtelijke zaken

Hoe gaat een kinderopvangorganisatie als werkgever op een goede manier om met de gevolgen van de coronacrisis? In dit document wordt antwoord gegeven op enkele veel gestelde arbeidsrechtelijke vragen op dit punt. De ontwikkelingen in de coronacrisis volgen elkaar snel op. Dat betekent dat onderstaande vooral handreikingen zijn. De informatie kan veranderen door nieuwe inzichten of nieuwe maatregelen. We actualiseren deze FAQ regelmatig. De laatste versie (datum) vind je terug in de FAQ.

Daarnaast zijn de antwoorden gebaseerd op algemene wet- en regelgeving en standaard voorwaarden. Het kan zijn dat je in de eigen organisatie aanvullende leveringsvoorwaarden hebt of anderszins maatwerk-afspraken. Als je twijfelt over de toepasselijkheid van onderstaande antwoorden, raadpleeg dan een jurist.

Voor informatie over de coronacrisis in algemene zin verwijzen we naar de website van het RIVM en de GGD in jouw regio.

Disclaimer: Dit document is met de grootst mogelijke zorgvuldigheid samengesteld. Aan de inhoud hiervan kunnen echter geen rechten worden ontleend. De Branchevereniging Maatschappelijke Kinderopvang aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid die zou kunnen voortvloeien uit de inhoud van dit document. Bij nadere vragen adviseren wij altijd om contact op te nemen met een jurist of advocaat gespecialiseerd in het arbeidsrecht.

Deel dit nieuwsbericht